BOMOD-OK FALLS, SAGADA: Czego można się spodziewać

„Ten wodospad znacznie lepiej być tego wart”, stwierdził mój kumpel tonet między westchnieniem, a także spodnie. Nie chodziliśmy nawet jedna czwarta odległości, ale nasze nogi, a także płuca już narzekały. To było wyczerpujące, aby stwierdzić najmniej. Jednak widok na metodę był bardzo zachęcający. Tam byliśmy na środku tarasowego wzgórza, sadzeni z wszelkiego rodzaju warzywami. Widok był spektakularny.

Bomod-Ok Falls jest również nazywany ogromnymi wodospadami, ponieważ cóż, jest zdecydowanie większy niż Bokong Falls, jeden bardziej widoczny wodospad w Sagada. Ukryte głęboko w dolinie, zajmuje godzinę do dwóch, aby dostać się tu pieszo z głównej drogi (i to tylko w jednej stronie). Zimna, chłodna wodę Bomod-OK kaskaduje od szczytu wspaniałego naturalnie wyprofilowanego klifu do basenu poniżej, rozwijając 200 stóp kolumny wody, a także cuda.

Początek podróży był łatwy. Betonowa ścieżka prowadząca do upadków jest naprawdę prosta do chodzenia. Podobnie zapewnia odwiedzającym spektakularne widoki na tarasy, wzgórza, dolinę. Umożliwia to również szybkie spojrzenie na sposób życia społeczności. W tej metodzie zdaliśmy sobie sprawę, jak trudne musi być tutaj online – chodzenie na duże odległości. Jednak natknęliśmy się na mieszkańców, facetów, a także kobiet, które bez wysiłku straciły między padami ryżowymi, przynosząc worki (tak, liczbę mnogą) stworzyć na plecach. Zadowoliliśmy nawet faceta równoważącego stos drewna na ramionach, gdy podniósł swoją metodę. (Nahiya Naman Kami Kay Manong.) Widzieliśmy dzieci sadzące uprawy, bawiące się wzdłuż tarasów, a także śpiewają podczas obserwowania przechodzących turystów.

To było wyczerpujące, tak, jednak nic z tego nie miało znaczenia. Był to rodzaj „wyczerpania”, który wciąż nas utrzymywał, cały czas rozumie, że raj czeka na nas na końcu szlaku.

Picture-Picture Muna!
Celine, a także CE, zaczynają się męczyć
Na metodzie w dół!
I więcej tarasów!
Hej, Carabao! Masz fantastyczny czas?

Ścieżka przecina małą wioskę. Są tam toalety, a także sklepy sprzedające jedzenie, a także napoje. Podobnie zapewnia tymczasowy cień, a także wiele szans na wymianę opowieści o rzeczach napotkanych wzdłuż pierwszej połowy szlaku.

Po drinku, a także kilku minutach odpoczynku, przeszliśmy dalej, a naszą metodę dalej w dół wzgórza. Z tego powodu ścieżka była bardziej stroma, a także wierzyła, że ​​wspinanie się na cofanie się było nieco przerażające. Mimo to szliśmy i po więcej tarasów, nad małym strumieniem, wzdłuż boku klifu. Choć stał się bardziej, a także bardziej męczący, widok stał się znacznie lepszy i lepszy. Hałas kaskadowania wody do basenu był zarówno interesujący, jak i zachęcający.

Przejdźmy ten strumień!
Wyglądać! Rzeka! To świetny znak, prawda?
Wkrótce po raz pierwszy zobaczyliśmy potężny wodospad. Chcieliśmy uzyskać znacznie lepszy widok na upadki, więc wskoczyliśmy z jednego głazu do jednego, a także pozwoliliśmy, by nas zanurzyć się w wodzie, która posypała się, gdy woda zagra do basenu. Małe kropelki wody zostały wysadzone w moją umowę, a także zebrane na rzęsach, gdy siedziałem na jednej ogromnej skale w pobliżu wodospadów. Nie planowałem pływania na basenie, jednak było to tak zachęcające. Chociaż woda była wyjątkowo zimna, zrozumiałem, że wchłanianie w niej będzie najbardziej orzeźwiającą część podróży.

Bomod-Ok Falls lub „Big Falls” w Sagada
Po ponad godzinie namoczenia zgodziliśmy się, że nadszedł czas. Wszystko, co musieliśmy zrobić, to prześledzić nasze kroki na boisko do koszykówki. Jak powiedziałem, upadki było proste. Podróż z powrotem sprawiła, że ​​zrobiłem coś, czego nigdy wcześniej nie robiłem – wymiotne powietrze.

Gdyby z każdego zmęczonego westchnienia złota moneta wyskoczyłaby mi z gardła, byłbym milionerem, zanim dotarłem do naszej furgonetki. Jednak z pewnością zapewniłbym całe to złoto w dowolnym momencie, jeśli jest to dla Bomod-Ok Falls, aby zachować całe jego cudowne piękno. Warto było? Założysz się.