Jak zachwycaliśmy się festiwalem Pahiyas tylko za P1000

, ale po pierwsze, w tle. Festiwal Pahiyas obchodzony jest 15 maja w Lucban, Quezon na cześć patrona gminy, San Isidro Labrador (St. Isidore the Farmer). Aby wziąć udział w festiwalu, mieszkańcy dekorują swoje domy warzywami, owocami i kipingiem, papierowymi dekorami w kształcie liści wykonanych z ryżu. (Nawiasem mówiąc, Kiping można jeść na surowo.) Najlepiej zdobiony dom wygra konkurs Pahiyas.

Duża grupa

To był pierwszy raz biednego podróżnika, aby dołączyć do wielu kolorowych i wielu dynamicznych festiwalu w kraju. I powiem ci dokładnie, ile kosztuje mnie ta podróż.

Słabą techniką tej podróży była wybór dużej grupy. Jak wszyscy wiecie, im znacznie więcej podróżników, tym tańszy koszt. Było nas 14. Dziel W ten sposób, nawet gdybym utknął w beznadziejnej sytuacji ruchu, miałbym kumplów, na których mogą się oprzeć. Naks.

Grupa postanowiła po prostu wynająć furgonetkę. Stawka wyniosła P7000 za 24 godziny, w tym gaz, opłatę za szofeur i opłaty za opłatę. Liczba jest tutaj ważna. Znacznie więcej ludzi implikuje znacznie więcej osób dzielących koszty. Po prostu upewnij się, że furgonetka może pomieścić was wszystkich.

Ponieważ było nas 14, zapłaciliśmy tylko P500.

Doświadczenie Pahiyas

Wyszliśmy około 3 nad ranem i przybyliśmy do Lucban w Quezon o 6 rano. Mądrym wyborem było odejście wczesnym rankiem, aby uniknąć ruchu. Zjedliśmy śniadanie u Mustoli w samym sercu miasta. Biedny podróżnik kupił Lucban Longganisa Meal and Embotido Meal, każdy na P70. To nie było najlepsze embrionalne i longganisa na świecie, ale dla P70 było przyzwoite, wystarczająco dobre dla głodnego podróżnika.

Udaliśmy się do kościoła, trochę się modliliśmy i wędrowaliśmy po mieście, robiąc zdjęcia. To było niesamowite przeżycie. Festiwal był piękny. Chociaż słońce było suką, jasną stroną jest to, że słoneczna jest lepsza niż deszczowa, więc je znosiliśmy.

Byliśmy głodni, ale nie chcieliśmy wydawać więcej na jedzenie, więc skorzystaliśmy z kabin „Wolny smak” w całym miejscu. Poważnie, dostałem całkowicie darmowe przekąski i całkowicie darmowy alkohol! (Bar miał kabinę, a kim byłem, aby odmówić uporczywej dziewczyny promocyjnej? Lol)

Kamay ni Hesus

Nie jestem religijny, ale moi kumple są, więc zmusili mnie do sprawdzenia Kamay Ni Hesus, duchowej strony w Lucban, Quezon. Miejsce jest kilka kilometrów od miasta właściwego i nie jest tak naprawdę częścią festiwalu , ale ponieważ byliśmy już w Lucban, szkoda byłoby zignorować to miejsce. W końcu to tylko trike.

Jazda trójkołowa, tak. Ponieważ trudno nam było znaleźć miejsce parkingowe pojazdu, kiedy przyjechaliśmy do Lucban, grupa postanowiła po prostu zabrać trike do Kamay Ni Hesus, więc nie zrezygnuje z naszego miejsca parkingowego.

Nawiasem mówiąc, Kamay Ni Hesus Healing Church jest spokojnym miejscem, idealnym dla tych katolickich pielgrzymów, którzy chcą chwila spokoju. Ostrzeżenie: jeśli chcesz zobaczyć całe miejsce, przygotuj się na bitwę pod górę. KUPA ŚMIECHU. To było martwe, wspinanie się na strome wzgórze.

Lunch w Cafe San Luis

Znalezienie miejsca na lunch w porze lunchu było takim bólem w dupę. Dlatego sugeruję, że jeśli jesteś na festiwalu, weź wczesny lub późny lunch. Było tak wielu turystów, ale tylko kilka restauracji i wszystkie są pełne.

Po ponad 30 minutach oczekiwania w końcu dostaliśmy stół w Cafe San Luis. Kupiłem „Inalamangan”. To było jak binagoongan, ale dodali kurkumę. Hojna porcja P100.

Plus Coke.

Znalezienie pamiątek

Po obiedzie kontynuowaliśmy wycieczkę pieszą. Zatrzymujemy się od czasu do czasu, aby kupić napoje, robić zdjęcia i kupić pamiątki. Znalezienie pamiątek nie było takie trudne. Sklepy pamiątkowe były w całym regionie. T-shirty wahają się od 150-200; Klasynie w 20-50.

Kupiłem koszulkę dla płata I i cztery lalki voodoo dla tych, których nienawidzę. KUPA ŚMIECHU.

Wydostanie się z Lucban

Wiele trudnych części podróży opuszczało ten obszar. Ruch był okropny. Naprawdę okropne. Dlatego jeśli masz iPoda, PSP lub cokolwiek innego, zabierz to ze sobą. Przysięgam, to było naprawdę okropne.

WYDATKI

Oto podział wydatków na podróż Pahiyas:

Transport – 500

Śniadanie – 70

Lunch – 112

Pamiątki (1 koszula, 4 lalki) – 380

Napoje – 30

Trike Ride – 16

Kolacja – 100

Razem: P1216.

Ups, to P200 powyżej celu. Jeśli jesteś naprawdę surowy w swoim P1000-Limit, po prostu odetnij pamiątki. Na przykład, gdybym nie kupił lalek Voodoo, nawet nie osiągnąłbym P1000. 🙂

Mam nadzieję, że to może poprowadzić cię na własną wycieczkę Pahiyas w przyszłym roku!

Więcej sugestii na YouTube ⬇️⬇️⬇️

Powiązane posty:

Borawan Beach w Pagbilao, Quezon

El Nido Waterfront Hotel, Palawan

Sagada Bonfire Fest w prowincji górskiej, Filipiny

Tameta Emerynt House: gdzie zatrzymać się w Coron, Palawan na Filipinach

Burot Beach w Calatagan, Batangas

Plaże w pobliżu Manili: 10 nieoczekiwane tygodnieD TRIPS

Festiwal Pahiyas z budżetem: przewodnik podróży i harmonogram