Zomba, Cape Maclear & Monkey Bay, Malawi: Motorbikes, a także medycyna

Podróż z miasta Cuemba w Mozambiku do miasta Zomba w Malawi była niezwykle skomplikowana. Wzięliśmy małą chappę z Cuemba do granicznego miasta Mandimba, gdzie roiliśmy się od faceta, który chce, abyśmy wymienili nasze pieniądze na czarny rynek. Nie mieliśmy bardzo wiele do modyfikacji, a cała scena była metodą tak stresującą, więc pozostawiliśmy idealne.

Każdy z nas wskoczyliśmy na tył motocykla z naszymi torbami przywiązanymi do naszych pleców, podczas gdy nasi kierowcy poruszali piaszczystą, wyboistą drogę do faktycznego przejścia granicznego. Oboje dotarliśmy tam w jednym kawałku, wybity z Mozambiku, wskoczyliśmy do pudełka ciężarówki, która zabrała nas około 5 km na stronę Malawi Skraging granicznego. Stłoczyliśmy się (po kilku niezwykle frustrujących, jak i niewygodnych rozmowach z strażnikiem granicznym), wsiedliśmy do pudełka z płaską ciężarówką z wieloma innymi ludźmi, a także naprawdę liczyliśmy na najlepsze!

Kozy na drodze z tyłu pick-upy, normalna metoda podróżowania w Malawi

Jak się okazało, była to normalna metoda poruszania się po Malawi. Po niespokojnych 2 godzinach z tyłu ciężarówki zmieniliśmy się na Matatu (nazwę Malawi wersji Chappa), a także jechaliśmy przez około 5 godzin wcześniej w miasteczku Zomba. Pheww! raczej dzień podróży.

Byliśmy wyczerpani, a także po inspekcji w naszej przestrzeni, że wyruszyliśmy do banku, a następnie w poszukiwaniu indyjskiego jedzenia. W banku mieliśmy przestraszyć… nasza karta bankomatowa nie działała. Wypróbowaliśmy każdy bank w mieście, a także żaden z nich nie przyjął naszej karty. Umiarkowany napad na panikę ustawiony tak, jak nazywaliśmy TD Bank, a także próbowaliśmy dowiedzieć się, co robić.

Jak się okazało, nasza karta działa gdziekolwiek indziej na świecie, z wyjątkiem Malawi! Na szczęście mieliśmy kilka opcji. Wykorzystaliśmy MasterCard do tego wycofania, a także do przestrzegania poranka, byliśmy w stanie wymienić kilka dolarów amerykańskich, które przywieźliśmy przez 7 miesięcy. Podczas podróży absolutnie kluczowe jest posiadanie różnych źródeł pieniędzy.

Byliśmy w mieście Zomba, aby wędrować po pięknym płaskowyżu z widokiem na miasto. Dostaliśmy podróż tak samo, jak na szczycie, a także zorganizowaliśmy regionalny przewodnik, który zabrał nas po płaskowyżu na ten dzień, co [okazało się] świetną koncepcją, ponieważ absolutnie zgubilibyśmy się po drodze. Spacer był niezwykle świetny, a także wyjątkowo stromy w częściach. Prawda, że ​​przez miesiąc nie zrobiliśmy nic sportowego w Mozambiku, zaczęło pokazywać, kiedy praktycznie umieraliśmy wspinając się na wzgórze, a także spojrzeliśmy na nasz przewodnik (który używał sandałów, a także nie pitną wodę) Jak Saw nawet nie przeerwał się.

Widoki z płaskowyżu Zomba, Malawi

USA, a także nasz regionalny przewodnik, wędrując po płaskowyżu Zomba, Malawi
Urocze jezioro na naszej wędrówce z płaskowyżiem Zomba, Malawi

Minęliśmy wiele regionalnych facetów przynosi na głowy co najmniej 80 funtów drewna, a także robili to boso. Codziennie wspinają się tak samo, jak płaskowyż, aby zbierać to drewno, które dostarczy domowi gospodarstwa ogrzewania, a także wskazuje na zakończenie gotowania. Zdumiewający. Wędrówka zakończyła się pięknym wodospadem, a także nieco się ochłodziliśmy, zanim z powrotem z powrotem w dół góry. Jedną z najlepszych części Zomby były świeże, dzikie maliny, Mulberries, a także truskawki, które rosną wokół tych części. Dostaliśmy torby pełne pysznych, świeżych owoców, a także jedliśmy, aż nasze usta były odbarwione fioletyjne różowe.

Mężczyzna przyniesie na głowę wyjątkowo ciężkie drewno, płaskowyż Zomba, Malawi

Z miasta Zomba pojechaliśmy Matatu do Monkey Bay, zmieniliśmy się na tył ciężarówki odbioru (który dzwonią do Matoli), a także jeździli przez godzinę w szaleństwie w obróbce ciężarówki całą metodę do Lakeside, Backpackers Haunt of Cape Maclear. Ludzie stali, ludzie siedzieli na podłodze pudełka, ludzie siedzieli na skraju pudełka, a cały bagaż był ułożony w dowolnym miejscu.

Lokalizacja, w której chcieliśmy zostać w Cape Maclear [okazało się] oburzająco drogie, o wiele więcej niż stwierdził nasz przewodnik, więc dodatkowo poszliśmy na plażę. Odkryliśmy najlepsze miejsce. Malambe Camp prowadzi niezwykle cudowna angielska dama, która stosunkowo traktuje swoich pracowników, a także jedzenie stworzone z kuchni jest pyszne.

Szczerze mówiąc, byliśmy niezadowoleni z Cape Maclear. Być może wiele z tego musiałoe z czasem. Byliśmy tam podczas znacznego paliwa, żywności, a także niedoboru wody w kraju z powodu niepokojów politycznych. Spodziewaliśmy się również krystalicznie czystego, turkusowego jeziora, najlepiej do pływania. To, co widzieliśmy, było niczym tak. Jezioro zostało zrujnowane w tym obszarze przez wioskę regionalną.

Wszyscy kąpali się w wodzie, pralnia naczynia w wodzie, wrzucają śmieci do jeziora, a także gęsi, a także psy odwiedzały brzeg. Kicker miał miejsce, gdy widzieliśmy regionalnego faceta przyprowadzającego martwą kozę na linię brzegową, a także rozdzierał narządy, a także wyczyścić kozę w wodzie. Może nasze oczekiwania dotyczące jeziora były równie wysokie?

Pomijając wszystko, bliskie wioska była wyjątkowa, a także spędziliśmy dużo czasu, sprawdzając tę ​​część obszaru jeziora, ciesząc się meczami piłki nożnej, a także satysfakcjonując uśmiechniętych regionalnych ludzi. Mieliśmy tam jeden doskonały dzień, kiedy wynajęliśmy kajak, a także wiosłowaliśmy naszą metodę na wyspę na środku jeziora. Dostępne wody zostały usunięte, jak to tylko możliwe, z kolorowymi rybami z cichlidowych pływających wokół. Znowaliśmy snurka, a także czerpaliśmy przyjemność po południu, zanim wróciliśmy do domu.

nas z naszym kajakiem, Cape Maclear, Lake Malawi
Darcece Nurkowanie w pobliżu wyspy przy Cape Maclear, jezioro Malawi

Podjęliśmy decyzję o opuszczeniu Cape Maclear po 3 dniach, a także spróbować naszego szczęścia w Monkey Bay… i jesteśmy pewni, że to zrobiliśmy! Zatrzymaliśmy się w Mufasie, przyjaznej środowisku loża w swojej osobistej zatoce, bez żadnej wioski. Spędziliśmy tam 4 dni pływając w usuwanej wodzie, zeskakując głazów do jeziora, a także zasypiając na wydawanie się hipopotów chrząkających w stawie w pobliżu.

zeskakując z głazów w Monkey Bay, Malawi

ciesząc się wód usuwającą w Monkey Bay, Malawi
Zadowoliliśmy tam naprawdę wielką osobę niemiecką, a także rodzinę z RPA. Niestety, w dniu 4, Nick, a także zacząłem czuć się trochę chory dla naszych żołądków. Na szczęście mój minął następnego dnia, jednak choroba Nicka właśnie pogorszyła się. Miał wyjątkowo wysoką gorączkę, był obolony, a całą noc spędziłem na tym, aby utrzymać gorączkę, a także konieczność mijania stawu Hippo w środku nocy, aby pójść do łazienki!

Zgodnie z porankiem właściciel zabrał Nicka na motocykl do „prywatnej kliniki” w mieście. Ha! Na ścianach tego centrum znajdowała się pleśń, a osoba prowadząca lokalizację nie miała żadnego rodzaju zapasów, w tym test malarii.

Bezużyteczny.

Tak więc, wracając do roweru, Nick dostał (kiedy szedłem za nimi w wysokości 30 stopni) całą metodę do szpitala rządowego. Co to za żart. Wpisuje się na ludzi, wszyscy bardzo źle wyglądają, a także bez testów malarii – a także absolutnie nie jest czystym miejscem. Po raz kolejny na rowerze z okropną gorączką, obolałą, słabą, brzucha… w sumie naprawdę biedna sytuacja!

Podjęliśmy decyzję o powrocie do Cape Maclear, ponieważ było tam małe centrum prowadzone przez irlandzkich wolontariuszy, a także doszliśmy do wniosku, że będą mieli leki. Godzinna podróż była piekła dla Nicka, a także sprawdziliśmy w miejscu, w którym odrzuciliśmy po raz pierwszy małp. Miał w pomieszczeniu pokój prysznicowy, energię elektryczną (aka, wentylator), a także była dla niego znacznie bardziej wygodna.

Cały dzień był pokazem gong. Musieliśmy poczekać do 2:00 na otwarcie centrum, a potem zdaliśmy sobie sprawę, że było to dość daleko od naszego hotelu… i nie było żadnej metody, którą Nick może uczynić wszystko metodą. W okolicy nie ma samochodów, jednak w Hotelu przebywała osoba ze Słowacji, więc poprosiłem go, aby wjechał Nicka na jego motocykl do kliniki.

Więc odszedł znowu! Najprawdopodobniej nie ma nic gorszego niż podskakiwanie z tyłu motocykla, w upale 30 stopni, kiedy czujesz się chory, jednak nie było innych opcji. Oboje odetchnęliśmy z ulgą, kiedy weszliśmy do wyjątkowo małego, niezwykle fundamentalnego centrum, a także zobaczyliśmy wszystkie uśmiechnięte irlandzkie twarze.

Zrobili normalne rutynowe obawy, a także testy temperatury i ciśnienia krwi, a także zawinięci, że „najprawdopodobniej nie miał malarii”… Mieli tylko testy palców, a nie testy slajdów, jednak podstawowa myśl końcowa była że miał poważną infekcję brzucha. Opuściliśmy centrum, a także byliśmy w stanie uzyskać metodę podróży w karetce, jednak nie cała metoda, ponieważ w tej chwili niedobór paliwa w Malawi musieli uratować benzynę na wypadek awarii!

SerioMy, jedna rzecz po jeszcze jednej z tym krajem. Zapewniono nam wszelkiego rodzaju tabletki, a także leki, a także następne 4 noce spędzono na połknięciu pigułek, a także na regenerację.

Nick gotuje kiełbaski w Monkey Bay, potencjalnie to, co go tak zachorowało!

Angielscy właściciele Fat Monkey są najprawdopodobniej najgorsze, jakie kiedykolwiek widzieliśmy podczas naszych podróży. Para miała spory domowe w nocy, o których cała lokalizacja mogła usłyszeć, konsekwentnie rozmawiała ze swoim afrykańskim personelem, a także z brakiem szacunku, a także regularnie krzyczała na nie z innego powodu niż dochodzenie jej autorytetu. Była tak nieprzyjemną osobą, która jest w pobliżu, tak dobrze, że uniknęliśmy jej w jakikolwiek sposób.

Niestety, mają najlepsze przestrzenie w Cape Maclear, więc musieliśmy się z tym pogodzić, dopóki Nick nie czuł się znacznie lepiej, a potem odejdziemy. Po 4 nocach byliśmy bardzo zachwyceni, że mogliśmy wrócić do naszej niezwykle podstawowej, niezwykle świetnej chaty w Malambe Camp. Angielska właścicielka jest tak przyjazna i przyjazna, a także wiele, co ważne, dobrze traktuje swój personel.

Osiedliliśmy się w naszej chacie, a także zadowoleni z niektórych nowych dobrych przyjaciół z całego świata: Finlandia, Anglia, Paragwaj, Południowa Afryka, a także Republika Czeska. Grupa z nas była dobrymi przyjaciółmi, a także po kolei podczas naszych następnych 3 nocy, robiąc wszystko, od chodzenia na żydowską imprezę w Nowym Roku, cieszyć się regionalnymi meczami piłkarskimi, po rozmowę o wszystkich naszych podróżach.

nas z kilkoma nowymi przyjaciółmi, Cape Maclear, Malawi
Nick idzie z wieśniakami na mecz piłki nożnej, Cape Maclear, Malawi

mecz piłki nożnej pod drzewem Baobab, Cape Maclear, Malawi
Była to doskonała metoda, aby zakończyć nasz czas w Cape Maclear. Jedną z niezwykle najlepszych rzeczy związanych z podróżowaniem, a także satysfakcjonującymi nowymi ludźmi z całego świata, jest to, że zapewniają nam koncepcje, gdzie iść dalej lub odkrywamy różne metody zarobków podczas zagranicy. Ta podróż była wyjątkowo otwierającą tę metodę, a także dostarczyliśmy wiele różnych wskazówek… Mam nadzieję, że wkrótce będziemy mogli je włożyć!

*** kozie notatki:

Staraj się zapobiec wspieraniu niewłaściwego administracji w Fat Monkeys Guesthouse.

Na granicy Mozambik/Malawi nie jest hekticowa, legalna modyfikacja pieniędzy.

Wiza Malawi jest oferowana na granicy, bezpłatnie pod zarzutem, przez 30 dni (dla Kanadyjczyków, nie jestem pewien co do innych krajów).

Centrum Billy Riordan w Cape Maclear jest przyjazne, ekspert, a także jedna z niewielu lokalizacji w obszarze dostarczającym leki. Opłaty 80 USD za konsultacje, w tym wszystkie leki.

TD Canada zależy od kart bankowych nie działa w Malawi.

Polub ten post? Przypiąć!

Oświadczenie: Kozy w drodze jest partnerem Amazon, a także podmiot stowarzyszony dla niektórych innych sprzedawców detalicznych. Wskazuje to, że tworzymy prowizje, jeśli klikniesz linki na naszym blogu, a także kupujesz od tych sprzedawców.