4 -dniowa podróż motocyklowa w Maroku #MuchMorocco

Maroko to kraj, który dosłownie ma wszystko, oferuje wysokie pasma górskie pokryte śniegiem, rzeki przepływające przez głębokie kaniony, rajskie białe piaszczyste plaże, ogrom pustynnego Sahara pustyni , a co najważniejsze, wszystko jest ze sobą połączone jednymi z najbardziej niesamowitych dróg na świecie. Idealne kombinację na podróż motocyklową w Maroku!

4 -dniowa podróż motocyklowa w Maroku

Jest to bardzo ważne, ponieważ Maroko jest miejscem, w którym postanowiliśmy ożywić naszą miłość do podróży motocykli. Kiedy po raz pierwszy spotkaliśmy się w Laosie w maju 2013 roku, ponad trzy lata temu, byłem na motocyklowej wycieczce z moim najlepszym przyjacielem z domu, więc zaprosiłem Kacha, aby poszedł na ten dzień ze mną w góry w Luang Prabang. Tego dnia pływania po górach, zatrzymując się w punktach widokowych po drodze, stał się naszą pierwszą randką, a pierwszą z wielu motocykli, które mieliśmy razem w Laosie i północnym Wietnamie.

Zdjęcie 8Bar Bikescc by-NC-ND 2.0

Powiązane artykuły:

Luksusowe obozowanie pustyni z doświadczeniem Sahara, Maroko

8 niesamowitych rzeczy do zrobienia w Maroku

15 miejsc do wyboru w południowym Maroku, których nie możesz przegapić!

4 -dniowa podróż po Maroku na wybrzeże Atlantyku

Kontynuowaliśmy podróż motocyklem w Indiach ze starym królewskim Enfieldem, zwiedzając plaże i wieś w południowych Indiach. Po tym przeprowadziliśmy się do Ameryki Południowej, gdzie przepisy dotyczące posiadania i jazdy na motocyklu są znacznie surowsze, więc odpadliśmy od podróży motocyklowej przez dłuższy czas – 2 całe lata! Kiedy mieliśmy okazję przyjechać do Maroka, wiedzieliśmy, że był to idealny moment, aby wrócić na motocykl na najlepszych środowiskach i drogach do podróży motocykli na świecie!

Kolejnym krokiem w naszych planach było znalezienie najlepszego sposobu na podróż motocykli w Maroku. Ponieważ nie mieliśmy własnego roweru i nie wiedzieliśmy też nic o trasach i drogach w Maroku. Spojrzeliśmy online i chociaż w Maroku było sporo firm wypożyczających motocykl, ale był tylko jeden oficjalny partner BMW Motorrad – Palm Road. Bycie oficjalnym partnerem BMW Motorrad oznacza przestrzeganie bardzo ścisłego zestawu wytycznych operacyjnych, bezpieczeństwa oraz jakości i konserwacji. Gwarantuje to najwyższy poziom jakości i bezpieczeństwa w motocyklach i sprzęcie. Ponadto oficjalnym partnerem, właścicielem Palm Road, Rea Jabri, jest również certyfikowanym przewodnikiem BMW Motorrad, co oznacza, że ukończył serię kursów szkoleniowych w BMW Motorrad Center w Niemczech. Reda od wielu lat jeździ i oferuje wycieczki po Maroku, a można przeczytać o nim więcej – Rea Jabri – motocykl i góry w Maroku!

Po raz pierwszy w ciągu ponad dwóch lat, nasza pierwsza jazda na BMW i nasza pierwsza jazda po Maroku, Palm Road wydawała się idealnym wyborem dla naszej przygody motocyklowej w Maroku!

Chociaż nigdy wcześniej nie jeździłem na motocyklu BMW, filmy przygodowe motocyklowe, takie jak „The Motorcycle Diaries” i „Long Way” Ewan McGregor, a „Long Way Down” dały mi błąd motocyklowy na długo zanim kiedykolwiek miałem licencję.

Zdjęcie Martin Burrowcc by-NC-ND 2.0

Reda miała wybór BMW w ofercie na Palm Road; kultowy motocykl BMW Adventure, BMW 1200 GS; Twarda waga BMW F800 GS – i zwinny BMW F700 GS. To są niesamowite motocykle przygodowe we własnym obrzędu, ale po dwóch latach nie jazdy dokonałem wyboru, według tego, według którego rower pozwolił mi postawić stopy płasko na ziemi – mniejsze BMW F700 GS! F700 GS od razu wydawało się idealnym motocyklem, wystarczającą ilością rozmiaru i mocy, aby poradzić sobie na otwartych drogach, ale wystarczająco lekkie i zwinne, aby łatwo manewrować na każdym szorstkim terenie.

4 -dniowa podróż motocyklowa w Maroku

Następnie po to, aby zdecydować o naszej trasie, spotkałem się z Redą w kawiarni Marrakeszu, aby omówić najlepszą drogę do wybrać, abyśmy mogli doświadczyć najlepszych, jakie Maroko ma do zaoferowania. Palm Road oferuje trzy standardowe trasy wycieczki z przewodnikiem, z których wszystkie łączą różne aspekty kontrastujących krajobrazów i intrygujących kultur Maroka. Ponieważ czas, który mieliśmy, był nieco krótszy niż 7 dni jego najkrótszej trasy, Reda wymyśliła spersonalizowaną wycieczkę.

Dzień 1 – Marrakech – Tichka – Ouarzazate – Agdez (270 km) – przekraczanie gór Atlas

Dzień 2 – Agdez – Zagora – M’hamid (200 km) – przez Draa Valley

Dzień 3 – M’hamid – Zagora – Ouarzazate – ait Ben Haddou (280 km) – Kasbah ait Ben Haddou

Dzień 4 – Ait Ben Haddou – Telouet – Tichka – Marrakech (200 km) – The Incredible Ride Home

Bez odległości większych niż 280 km w dowolnym dniu, nigdy nie będziemy jeździć dłużej niż 4 godziny i z dużą ilością przerw i punktów widzenia.

4 -dniowa podróż motocyklowa w Maroku – jeden z wielu niesamowitych widoków

Spis treści

Dzień 1 – Marrakech – Tichka – Ouarzazate – Agdez (270 km)
Dzień 2 – Agdez – ZAgora – M’hamid (200 km)
Dzień 3 – M’hamid – Zagora – Ouarzazate – ait Ben Haddou (280 km)
Dzień 4 – Ait Ben Haddou – Telouet – Tichka – Marrakechare cię na Pintereście? Przypnij je!

Dzień 1 – Marrakech – Tichka – Ouarzazate – Agdez (270 km)

Pierwszego dnia zaczęliśmy od Marrakesz, nawigując po ruchliwych drogach miasta, aż ruch stopniowo nie zniknął, a płaska prosta droga zaczęła przekształcać się w serpentynową czarną wstążkę owiniętą wokół górskich stoków. Te kręte drogi zabrały nas wysoko w góry Atlas, gdzie wiatr stawał się silniejszy i chłodniejszy, a jazda na motocyklu zaczęła być bardziej wyzwaniem.

4 -dniowa podróż motocyklowa w Maroku – Ostatni przystanek przed najtrudniejszą częścią trasy

Zatrzymaliśmy się na kawę w restauracji z panoramicznym widokiem na górę, aby odpocząć i przygotować się na najtrudniejszą część dnia jazdy – przełęczy Tichka. Na tarasowych zboczach było już odrobinę śniegu i było więcej, gdy udaliśmy się wyżej w kierunku pokrytych śniegiem szczytów, które widzieliśmy w oddali.

To, co nastąpiło, było szczerze najbardziej wizyującą jazdę w moim dotychczasowym życiu-poniższe temperatury zamarzające, podmuch wiatru, śniegu i lodowatego błota-wszystkie warunki, które były ogromnym krokiem od wszystkiego, przez co wcześniej przejechałem. To była napięta jazda, ale dotarcie do szczytu przepustki sprawiło, że wszystko było opłacalne, mimo że było prawie całkowitym Whiteout.

Gdy zstaliśmy z powrotem po drugiej stronie pasma górskiego Atlas, zdałem sobie sprawę, jak bardzo wziąłem gładkie, suche, chwytliwe drogi asfaltu, gdy wróciliśmy do płynnego przemieszczania motocykli przez zakręty, a śnieg znów się rozpadł, aby ujawnić Skały i piasek pustynnych nizin.

4 -dniowa podróż motocyklowa w Maroku – zatrzymanie regeneracji po trudnej przełęczy Tichka

Po obiedzie w Ouarzazate kontynuowaliśmy starożytne miasto Agdez, gdzie spędziliśmy noc w Dar Qamar Ste Aslim Mobilier, pięknym butikowym hotelu położonym w sercu starej wioski.

Sprawdź naszą pełną recenzję Dar Qamar Ste Aslim Mobilier, prawdziwego ukrytego klejnotu hotelu w Agdez.

4 -dniowa podróż motocyklowa w Maroku – Dar Qamar Ste Aslim Mobilier

Dzień 2 – Agdez – Zagora – M’hamid (200 km)

Następnego dnia jechaliśmy kolejnymi 200 km po skręcaniu, zakrzywionych drogach, przez Zagora i dalej do M’hamid, znanego również jako koniec świata, gdzie kończy się droga i zaczyna się pustynia. Stąd podróżowaliśmy o 4 × 4 na pustynię z doświadczeniem Sahary, aby spędzić noc w luksusowym obozie pustynnym, a nawet jeździć na wielbłądach przez oszałamiające wydmy o zachodzie słońca.

4 -dniowa podróż motocyklowa w Maroku

Ta jazda byłaby jedną z najbardziej spektakularnych, gdy weszliśmy do Doliny Draa z dywanem palm, jadąc po skręcających drogach doliny z nową pewnością po dwóch latach bez jazdy. BMW F700GS był idealnym motocyklem na te drogi; Wystarczająco duży, aby być dobrze zrównoważonym i zdolnym do jeźdźca i pigułki, wystarczająco mocny, aby bezpiecznie przekazać kilka pojazdów między narożnikami, ale wystarczająco zwinne i zwinne, aby wykrzeczyć zakręty z niewielką zmianą w biodrach. F700G nie należy przeoczyć na korzyść większych, bardziej popularnych braci, jest to idealny motocykl turystyczny sam w sobie.

Na ostatnim odcinku jazdy do M’hamid przeszliśmy przez miasto Zagora, a następnie do zakurzonego, suchego ciepła pustyni. Kontrast z jazdy z poprzedniego dnia nie mógł być większy; Gorące powietrze wysadzają się w hełmie, który zastąpił lodowatym powietrzu i dryfującym śnieg dnia, zanim zmienił się w spirale piasku ubijanego przez pustynny wiatr. Im bliżej docelowej, tym bardziej idealnie gładki marokański asfalt zaczął się rozpadać i wąski na krawędziach, dopóki nie dotarliśmy do M’Hamid, zwanego końcem świata, gdzie droga po prostu zatrzymała jego miejsce.

Gdy droga się skończyła i zaczęła się pustynia, jechaliśmy do wysokiego wejścia do hotelu Kasbah z Sahara Experience, gdzie odpoczywaliśmy na lunch i przygotowaliśmy się do podróży na pustynię, zamieniając dwa koła na cztery z doświadczonym lokalnym berberzem, aby bezpiecznie nas poruszać nas przez ciągle zmieniające się wydmy. Z naszymi głowami pokrytymi tradycyjnym berberyjskim pustynnym zużyciem głowy, jechaliśmy przez prawie dwie godziny przez pustynię, zatrzymując się po drodze, aby odwiedzić koczowniczą rodzinę mieszkającą w pustynnym namiocie, otoczonym tylko skałami, piaskiem i kilkoma zwierzętami, które trzymali.

4 -dniowa podróż motocyklowa w Maroku

Nasz ostatni przystanek na noc był obóz pustynnym w dużym zagłębieniu między wydmami. Znalezienie go w ogóle było całkowitą niespodzianką, całkowicie ukrytą przez wysoki piasek ze wszystkich stron. Luksusowy obóz pustynny składał się z dziesięciu lub więcej białych namiotów o wysokości około dziesięciu stóp o szerokości dziesięciu stóp. Wewnątrz byliśmy zaskoczeni, że znaleźliśmy wygodne podwójne łóżko, punkty elektryczne i światła, a nawet w pełni działający BathroOM z biegnącą gorącą wodą!

Gdy słońce zaczęło się zacząć, przybył mężczyzna z trzema wielbłądami, aby zabrać nas na wędrówkę z wielbłąda o zachodzie słońca przez pustynię. Wielbłądy jęknęły w hałaśliwy protest, gdy uklęknęły, żebyśmy wspinali się na plecy. Gdy jechaliśmy w niewielkiej odległości od obozu, stało się oczywiste, jak łatwo ludzie mogli zgubić się na pustyni, ponieważ w ciągu kilku minut obóz był poza zasięgiem wzroku, a każda wydma wyglądała tak samo jak następna. Tylko nasz lokalny przewodnik naprawdę wiedział, gdzie jesteśmy. Gdy wróciliśmy do obozu, słońce powoli wpadło w piasek.

Tego wieczoru usiedliśmy do domowej gotowanej marokańskiej kolacji jagnięcego tagine i kuskusa, zanim przenieśli się do dużego ogniska na zewnątrz, gdzie nie było hałasu, aby zakłócać spokój i bezruch pustyni i nie światło tylko ognia, pozwalając każdemu gwiazdom na to Świeć wyraźnie na czarnym niebie.

Przeczytaj wszystko o naszym luksusowym obozowaniu pustynnym z doświadczeniem Sahary.

Pustynia jest tak integralną częścią marokańskiego życia, historii i kultury. W rzeczywistości można nawet powiedzieć, że możesz dowiedzieć się więcej o Maroku z jednej nocy na pustyni, niż z tygodnia w Marrakeszu.

Dzień 3 – M’hamid – Zagora – Ouarzazate – ait Ben Haddou (280 km)

Wczesnym rankiem zjedliśmy lekkie śniadanie i wskoczyliśmy z powrotem na czterokołowe jazdę, aby wrócić do M’Hamid, z powrotem na nasze motocykle i z powrotem na drogę, prysznic i zmianę w hotelu Kasbah gotowy na pierwszy etap pierwszego etap Nasza podróż powrotna do Marrakeszu.

4 -dniowa podróż motocyklowa w Maroku

Opuszczając pustynię za sobą, z powrotem przez Zagorę i Ouarzazate, do miasta Ait Ben Haddou, gdzie spędziliśmy noc w luksusowej Riad Ksar Ighnda, pałacowym luksusowym hotelu wbudowanym w ruiny Starego Miasta lub Ksar. KSAR Ait Ben Haddou jest tradycyjną osadą przed saharyjską, złożoną z glinianych budynków zapakowanych w obronne ściany i wzmocnione przez wieże w zakątkach.

Podróż do bram Ksar Ighnda miała ochotę zbliżyć się do zamku, z wysokimi ścianami, wieżami i wysokimi drewnianymi drzwiami. Nasze pokoje znajdowały się na szczycie dachu, gdzie sieć połączonych tarasów dachowych dała niesamowite widoki na otaczający krajobraz, dywan bujnej zielonej roślinności i palmy napełniający małą dolinę. Na wewnętrznym dziedzińcu znajdował się duży, chłodzący basen zacieniony przez liście i rodzime drzewa. Po zbadaniu różnych nakładających się poziomów i kształtów samego hotelu, udaliśmy się po Hammana, aby zanurzyć kurz po ekscytującej jeździe z pustyni.

Przeczytaj naszą pełną recenzję Riad Ksar Ighnda w Ait Ben Haddou.

4 -dniowa podróż motocyklowa w Maroku

Dzień 4 – Ait Ben Haddou – Telouet – Tichka – Marrakech

Ostatni dzień naszej przygody motocyklowej zabrałby nas z powrotem z Ait Ben Haddhou, nad górami Atlas przez przełęcz Tishka i aż do Marrakeszu. Niesamowite w tej trasie jest to, że chociaż jechaliśmy w ten sam sposób, z którego pochodziliśmy, każdy róg i każdy widok jest całkowicie wyjątkowym doświadczeniem podczas jazdy w przeciwnym kierunku!

Gdy wspięliśmy się na szczyt przełęczy Tishka, znaczna część śniegu stopiła się, a wiatry wichury z poprzednich dni zniknęły, czyniąc to znacznie łatwiejsze i przyjemne.

4 -dniowa podróż motocyklowa w Maroku

Ten ostatni etap jazdy był szansą na refleksję nad całą podróżą ostatnich kilku dni; Jak można było doświadczyć tętniącego życiem miasta, pokrytej śniegiem przełęczy górskiej, wypełnionej dłoniami doliną, Rocky Plains i niekończącej się ogromu pustyni Sahary, wszystko w ciągu zaledwie kilku dni. Stwierdzenie, że moja jazda uległa poprawie, byłaby niedopowiedzeniem. Wyzwanie większego roweru, śniegu i błota oraz ciągły strumień ciasnych zakrętów górskich, wszystkie w połączeniu z czujnym okiem i eksperckim poradami Redy, zwiększając moje